Weer een mailtje van Rogier

Cultuur onder VuurGeachte heer Hofman, Weet u wat de overheid ‘onverdiend vermogen’ noemt? Het huis waarvoor uw ouders een leven lang werkten. Dat ondervond Theo. Vijftien jaar verzorgde hij zijn stervende moeder, ten koste van zijn woning en zijn gezondheid. Toen zij overleed, eiste de fiscus een ton“De angst die ik heb, is dat ik uiteindelijk dakloos word.”

Lees vandaag nog het schrijnende verhaal van Theo, die als chronisch zieke mantelzorger met stank voor dank aan zijn lot wordt overgelaten:
 Theo offerde alles op voor zijn stervende moeder – de staat bedankte hem met een erfbelasting van een ton
 Meneer Hofman, de erfbelasting straft naastenliefde en snijdt de band tussen generaties door. Zij treft de kern van onze beschaving: het gezin, het eigen huis, het heilig recht op privé-eigendom. Een heffing die deugd bestraft, verdient geen plaats in een beschaafd land. Maar het kán anders: de Zwitsers verwezen onlangs per referendum een nieuw voorstel voor erfbelasting naar de prullenbak. Wat dáár kan, kan hier ook. Maar dan moeten genoeg Nederlanders dit onrecht te zien krijgen. Deel daarom dit verhaal vandaag nog via WhatsApp of plaats het in een post op X. Laten we er samen voor zorgen dat het lijden van Theo niet voor niets is geweest.Deel via WhatsAppDeel via XMet strijdbare groet, Rogier JanssenCultuur onder Vuur

Geef een reactie

Ontdek meer van Site Title

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder